Wypadanie włosów, łysienie

Przyczyn wypadania włosów jest wiele. Natomiast przerzedzone włosy czy też plackowate, łyse miejsca na głowie są przyczyną dyskomfortu, a nawet i kompleksów a sam problem dotyka zarówno kobiet i mężczyzn. Najczęściej jest ono spowodowane zaburzeniami hormonalnymi, zmniejszeniem krążenia krwi w obrębie skóry głowy, brakiem witamin, nieprawidłowej diety. Włosy stają się cienkie i słabe, co w efekcie powoduje ich wypadanie.

Przyczyny wypadania włosów jest wiele a samo łysienie może być związane z:

• wrodzonymi chorobami włosów
  • wiekiem biologicznym
  • sposobem odżywiania
  • zaburzeniami hormonalnymi
  • chorobami układu krążenia
  • zatruciem metalami ciężkim
  • stresem
  • chorobami skóry głowy (łojotok, łupież)
  • chorobami zakaźnymi, oraz chorobami przebiegającymi z gorączką
  • chorobami ogólnoustrojowymi
  • sezonową utratą włosów (jesień, wiosna)
  • łysieniem mechanicznym (nadmierne naciąganie włosów – gumki, wsuwki, skubanie włosów)
  • promieniowaniem UV

Łysienie może przejawiać się:

• okresowym wypadaniem włosów (spowodowane nadmiernym stresem, nieprawidłowym odżywianiem się, gwałtownym odchudzaniem i zmianami hormonalnymi (ciąża, okres karmienia, choroby jajników i nadnerczy), oraz wiele innych nie znanych przyczyn.
  • wypadaniem uwarunkowanym genetycznie, gdzie czynnikiem inicjującym są zaburzenia hormonalne, z często towarzyszącym łojotokiem.

Rodzaje łysienia:

• androgenowe – wywołane wpływem hormonów płciowych na mieszki włosowe. Włosy ulegają ścieńczeniu, a przerzedzenie następuje głównie w górnej części glowy
  • telogenowe – najczęstsza postać utraty włosów na całej powierzchni głowy
  • plackowate – to nagła plackowata utrata włosów najczęściej z przyczyn autoimmunologicznych

Leczenie łysienia to nie tylko farmakoterapia ogólna i miejscowa, ale także zabiegi działające pobudzająco na wzrost ukrwienia skóry owłosionej głowy, wzrost odżywienia mieszków włosowych, zmniejszające wypadanie włosów, ale także wpływające na ich odrost. W leczeniu łysienia i w profilaktyce wypadania włosów zastosowanie ma przede wszystkim mezoterapia igłowa skóry głowy koktajlami o składzie dostosowanym do potrzeb skóry głowy a także osoczem bogatopłytkowym.