Efektywne leczenie nadpotliwości w Tarnowskich Górach

Wskazania do leczenia nadpotliwości pach botoksem:

Głównym wskazaniem do leczenia botoksem jest pocenie się w stopniu powodującym zaburzenie codziennego funkcjonowania osób dotkniętych problemem nadpotliwości pach, stóp czy dłoni. Bardzo często u pacjentów początkowo pojawia się dyskomfort i frustracja, chociażby z powodu konieczności coraz częstszego przebierania odzieży. Nieprzyjemny zapach, zmiana odzieży, czy wstyd będący następstwem potliwości w konsekwencji prowadzi do narastającej izolacji społecznej i coraz mniejszej efektywności w wykonywaniu czynności zawodowych. Nadmierna potliwość niestety jest schorzeniem o dodatnim sprzężeniu zwrotnym. Oznacza to, że wystąpienie pierwszych, już uciążliwych objawów wyzwala reakcję psychiczną powodującą ich spotęgowanie przekładające się na obniżenie wskaźnika jakości życia.

Korzyści:

• likwidacja przykrych skutków nadmiernej potliwości;
  • poprawa pewności siebie;
  • niska bolesność zabiegu;
  • minimalne ryzyko powikłań;
  • mała inwazyjność zabiegu, po którym od razu można wrócić do swoich codziennych czynności;
  • skuteczna metoda wykazująca efekty utrzymujące się nawet do 12-stu miesięcy.

Przeciwwskazania:

• zaburzenia przewodnictwa nerwowo- mięśniowego (miastenia gravis, zespół Lamberta- Eatona, stwardnienie zanikowe boczne);
  • nadwrażliwość na składniki preparatu (np. albuminy ludzkie, toksyna botulinowa typu A);
  • ciąża i okres laktacji;
  • infekcje skóry w miejscu planowanego podania toksyny botulinowej;
  • przyjmowanie leków: z grupy aminoglikozydów (np. gentamycyna).

Znieczulenie:

Pozytywną stroną poddania się zabiegowi ostrzykiwania skóry pach botoksem jest fakt, że jest ono praktycznie bezbolesne. Nakłuwania dokonuje się bardzo cienką, sterylną igłą. Z uwagi na różny próg wrażliwości na ból, u pacjentów z niskim progiem wrażliwości istnieje możliwość zastosowania znieczulenia miejscowego, które stosuje się w postaci kremów zawierających lidokainę.

Przebieg zabiegu:

Zabieg leczenia nadpotliwości w Tarnowskich Górach polega na podaniu płytko, śródskórnie do każdego kwadratu małej ilości toksyny botulinowej. Cała procedura jest dość krótka, trwa od 20 do 40 minut.

Rekonwalescencja:

W związku z niskim stopniem inwazyjności, znikomą ilością powikłań oraz krótkim czasem trwania zabiegu osoba poddająca się leczeniu nadpotliwości pach botoksem może od razu wrócić do swoich codziennych czynności. U osób o szczególnie wrażliwej skórze przez około godzinę od zabiegu na obszarze poddanym leczeniu może utrzymywać się lekkie zaczerwienienie, które samoistnie ustępuje.

Efekty:

Rezultaty pojawiają się już od 3 do 10 dni po zabiegu. Dość krótki okres czasu oczekiwania na efekty zabiegu jest jedną z jego pozytywnych stron i z pewnością zachęca do jego wykonywania.

Zalecenia po zabiegu:

W celu uniknięcia skrócenia czasu działania i osłabienia skuteczności preparatu odradza się korzystania z solarium oraz sauny. Zaleca się by ograniczyć to korzystanie przez najbliższe kilka tygodni od dnia wykonanego zabiegu. Ponadto nie należy stosować zabiegów laserowych, czy wykorzystujących fale radiowe. Wskazane jest również aby obszary poddane leczeniu przez kilka dni traktować ze zwiększoną delikatnością, unikając ich ugniatania i rozmasowywania. Ważna jest także modyfikacja diety, zwłaszcza w początkowej fazie rekonwalescencji. W celu zwiększenia efektywności leczenia warto ograniczyć spożycie alkoholu, kawy oraz potraw zawierających ostre przyprawy, ponieważ substancje zawarte w tych produktach zwiększają aktywność układu współczulnego, a co się z tym wiąże ilość wytwarzanego potu.

Czas utrzymywania efektów leczenia:

Czas utrzymywania efektów leczenia nadpotliwości w Tarnowskich Górach wynosi od 6 do 12 miesięcy. Po tym okresie w okolicy gruczołów potowych skóry pach powstają nowe niezablokowane toksyną botulinową zakończenia nerwowe. Zabieg można powtórzyć w przypadku nawrotu objawów, średnio następuje to po 7- 12 miesiącach. Co ważne chcąc osiągnąć podobny cel terapeutyczny powtórny zabieg często dokonywany jest z zastosowaniem mniejszej ilości preparatu.

Pracujemy na:

Botox
Azzalure

Leczenie nadpotliwości w Tarnowskich Górach z myślą o Twoim problemie

Leczenie nadpotliwości za pomocą botoksu przeprowadzamy w naszym gabinecie w Tarnowskich Górach, ale zapraszamy także osoby z całego Śląska! Leczenie nadpotliwości, które daje natychmiastowe rezultaty? Jak najbardziej – sprawdź! Czekamy na Ciebie pod numerem telefonu lub e-mailem. Zapraszamy.